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The Importance of Sleep in Adolescence
남영선 강남포스트 학생기자 | 승인 2020.10.26 22:22

Many students who enter adolescence often do not get enough sleep due to their studies. There are also many cases of sleep disorders such as insomnia and narcolepsy. Adolescence, however, is a time when getting enough sleep is more important than other times.

First, insufficient sleep time increases the probability of adolescent depression. Adolescents get a lot of stress about their studies and careers. However, studies have shown that sleep and depression are deeply related. The body's tiredness and consequent mental problems make adolescent depression worse.

In addition, sufficient sleep affects the psychological state of adolescence. The results showed that the human brain removes toxins accumulated in the brain during sleep. Moreover, people who sleep more than 7-8 hours a day are more psychologically stable than those who sleep less than 5-6 hours a day, and their brain efficiency increases.

Regular sleeping habits are important in maintaining biorhythms for adequate sleep. A pre-sleep bath for blood circulation is also helpful, and you may not use your cell phone or eat food before going to bed. If you have severe sleep disorders, it is better to get a doctor's diagnosis than taking sleeping pills

 

청소년기 수면의 중요성


청소년기에 들어선 많은 학생들은 학업 등으로 인하여 충분한 수면을 취하지 못하는 경우가 많다. 또한 불면증과 기면증 등 수면질환을 겪는 경우도 많다. 그러나 청소년기는 다른 시기보다 충분한 수면이 중요한 시기이다.

먼저, 충분하지 않은 수면 시간은 청소년기 우울증의 확률을 증가시킨다. 청소년기는 학업과 진로에 대한 스트레스를 많이 받게된다. 하지만 연구결과에 따르면 수면과 우울증은 깊은 연관성이 있다고 한다. 신체의 피곤함과 그에 따른 정신적 문제는 청소년 우울증을 더욱 악화시키기 때문이다.

또한, 충분한 수면은 청소년기 심리상태에도 영향을 준다. 인간의 뇌는 수면 중 뇌에 쌓인 독소를 제거한다는 결과가 나왔다. 또한 수면시간이 매일 7-8시간 이상 잔 사람이 매일 5-6시간 이하 잔 사람보다 심리적으로 안정적인 상태이며 뇌 효율 또한 증가한다.
충분한 수면을 위해서는 생체리듬을 유지하기 위해 규칙적인 수면습관이 중요하다. 또한 혈액순환을 위한 취침전 목욕이 도움이 되고, 잠들기 전에는 가급적 휴대폰 사용과 음식 섭취를 하지 않아야 한다. 만약 수면장애가 심하다면 수면제 복용보다는 의사의 진단을 받는 것도 좋은 방법이다.

 

남영선 강남포스트 학생기자  webmaster@ignnews.kr

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